Konkursy – startować czy nie?

Jak to właściwie jest z tym tematem: kto powinien startować, kto powinien odpuszczać? I kiedy właściwie taka zabawa w konkursy graficzne jest opłacalna dla projektanta?

Są trzy zasadnicze pytania, na które powinniśmy sobie odpowiedzieć zanim przystąpimy do jakiegoś konkursu:

 

  1. Czy umrzemy z głodu jeśli przystąpimy do konkursu zamiast do płatnego zlecenia?
  2. Czy zależy nam bardzo na pracy w firmie, która ogłasza konkurs?
  3. Czy potrzebujemy prac z tego konkursu do rozbudowy portfolio?

 

Kompilacja odpowiedzi powinna być dla nas bardzo pomocna.

„Stety”, lub niestety środowisko projektowe się gwałtownie zmienia i panuje coraz większa konkurencja więc być może trzeba się dostosować do nowych warunków. Konkursy są na pewno łakomym kąskiem dla młodych i niedoświadczonych projektantów, dla których mogą być szansą na skok w karierze lub rozbudowę portfolio. Dla starych wyjadaczy już nie koniecznie – im nie zależy na rozbudowaniu już imponującego portfolio tylko na stałych, pewnych zleceniach, bo jak wiadomo z upływem lat rosną nasze potrzeby finansowe i oczekiwania co do kariery. 😉

Wszytko również zależy od tego kto ogłasza konkurs, jaki ma budżet na przedmiot owego konkursu graficznego i jak bardzo chcemy go wygrać. Jeśli mogę coś poradzić to jeśli ubiegamy się o stałą posadę to warto dwa razy się zastanowić jeśli pracodawca prosi o zrobienie czegoś „na próbę” zanim zaprosi nas na rozmowę kwalifikacyjną.

Macie jakieś ciekawe doświadczenia z takimi konkursami?

Podziel się

Bądź ze mną w kontakcie

Newsletter